آ

  • آسیب پور، محسن دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

  • آسیب پور، محسن خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

ا

  • احمدی، محمد رحیم تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

  • ادهمی مقدم، بهاره بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • اسداللهی، الله شکر خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

  • اسفندی، اسفندیار داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • اشرفی، فرانک بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • اعلایی بروجنی، مهناز باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

  • افخمی نیا، مهدی خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

  • اکبری، نجمه داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

ب

  • بابک معین، مرتضی باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

  • بسنج، دانیال نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

ت

ج

  • جعفری کاردگر، سعدی دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]

  • جلیلی مرند، ناهید تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

  • جواری، محمدحسین تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

چ

  • چاوشیان، شراره تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

ح

  • حاجی حسن عارضی، غزاله نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

  • حیدری، مهدی بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • حسینیان، طیبه چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

خ

  • خان محمدی، فاطمه بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • خدیور، محمد رضا بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • خواجه علی، آسیه حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

ر

  • رضایی، مهناز زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • رضائی، مهناز روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

ز

  • زیار، محمد بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

س

  • سیامکی، نازنین بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

ش

  • شریف، سِکو «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

  • شعیری، حمیدرضا تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • شکری، زهرا تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

  • شکری، زهرا خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

ص

  • صدرزاده، ماندانا داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • صعودی پور، مریم بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • صفا، پریوش تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • صفا، پریوش بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

ع

  • عباسی، علی کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

غ

  • غفوری، علیرضا بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

ف

  • فدائی حیدری، زهرا روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

ک

  • کیانی پیکانی، مریم کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

  • کردبچه، مرضیه توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • کی فرخی، مهرنوش زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

گ

  • گشمردی، محمود رضا حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

ل

  • لطافتی، رویا تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

م

  • محسنی، صدف چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

  • محمدپور، طاهره بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

  • مهرابی، مرضیه زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

  • موسوی، حدیثه السادات تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

ن

  • نذری دوست، مسعود توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

و

  • واحد، شیوا زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]